ΙΜΙΑ... ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ... ΠΟΣΗ ΠΡΟΔΩΣΙΑ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑ;;;
ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 4270 ΦΕΚ Α΄143/28.6.2014
Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ του Συμβουλίου της 8ης Νοεμβρίου 2011 σχετικά με τις απαιτήσεις για τα δημοσιονομικά πλαίσια των κρατών -μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE L 306/41), καθώς και η συστηματική ένταξη σε ενιαίο κείμενο και, κατά περίπτωση, η επικαιροποίηση των ισχυουσών αρχών δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας και των διατάξεων του δημόσιου λογιστικού.
1. Συνιστάται ανεξάρτητη διοικητική αρχή με την ονομασία «Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο» («Δημοσιονομικό Συμβούλιο»). Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο απολαύει λειτουργικής ανεξαρτησίας και δεν υπόκειται σε έλεγχο από κρατικούς φορείς. Εκπροσωπείται δικαστικά και εξώδικα από τον Πρόεδρό του.
2. Η έδρα του Δημοσιονομικού Συμβουλίου ορίζεται στην Αθήνα. Για το Δημοσιονομικό Συμβούλιο εφαρμόζεται αναλόγως το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3051/2002 (Α΄220).
3. Ο Πρόεδρος, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και το προσωπικό του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, δεν λαμβάνουν οδηγίες από οποιονδήποτε κυβερνητικό φορέα ή άλλον δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δημοσιονομικού Συμβουλίου απολαύουν προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας.
4. Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο έχει τις αρμοδιότητες των ανεξαρτήτων φορέων που αναφέρονται στις παραγράφους 1(α) του άρθρου 2, στην παράγραφο 4 του άρθρου 4 και στο άρθρο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 473/2013 (EE L 140/11), αξιολογεί τις μακροοικονομικές προβλέψεις με σκοπό την υιοθέτησή τους και παρακολουθεί τη συμμόρφωση με τους δημοσιονομικούς κανόνες, γνωμοδοτώντας επί αυτής.
Ειδικότερα:
α. Αξιολογεί τις μακροοικονομικές προβλέψεις πάνω στις οποίες βασίζονται το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ.) και το προσχέδιο και το σχέδιο για τον ετήσιο Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσω αξιολογήσεων του βασικού μακροοικονομικού σεναρίου και των άλλων σεναρίων που χρησιμοποιούνται.
β. Παρακολουθεί τη συμμόρφωση με:
αα. τους αριθμητικούς δημοσιονομικούς κανόνες που ενσωματώνονται στο εθνικό πλαίσιο δημοσιονομικής διαχείρισης, ώστε να επιτευχθεί ο μεσοπρόθεσμος δημοσιονομικός στόχος, όπως ορίζεται στο άρθρο 2α του Κανονισμού (ΕΚ) 1466/97 (EE L 209/1), και με
ββ. τους αριθμητικούς δημοσιονομικούς κανόνες, όπως αναφέρονται στο άρθρο 5 της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ (EE L 306/41).
γγ) Τα όρια που περιλαμβάνονται στο Δημοσιονομικό Σύμφωνο, όπως προβλέπεται στο άρθρο τρίτο του ν. 4063/2012 (Α΄71) και συγκεκριμένα στον τίτλο ΙΙΙ άρθρο 3 της Κύρωσης της Συνθήκης για τη σταθερότητα, το συντονισμό και τη διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, την οποία επισημαίνει κατά την αξιολόγηση των άρθρων 42 και 58.
γ. Προβαίνει σε αξιολογήσεις σχετικά με την εφαρμογή των δημοσιονομικών κανόνων, ιδιαίτερα σε σχέση με:
αα. τη διαπιστούμενη σημαντική απόκλιση από το μεσοπρόθεσμο στόχο ή την πορεία προσαρμογής προς αυτόν σύμφωνα με το άρθρο 6(2) του Κανονισμού (ΕΚ) 1466/97 και τους λόγους που οδήγησαν στην απόκλιση αυτή,
ββ. την ενεργοποίηση, στις ανωτέρω περιπτώσεις, του διορθωτικού μηχανισμού που αναφέρεται στον τίτλο ΙΙΙ του άρθρου τρίτου του ν. 4063/2012 (Α΄ 71),
γγ. την εξέλιξη της δημοσιονομικής διόρθωσης με βάση το ψηφισμένο σχέδιο διορθωτικών ενεργειών σύμφωνα με το άρθρο 40, καθώς και
δδ. την οποιαδήποτε εμφάνιση ή εξάλειψη εξαιρετικών περιστάσεων.
5. Μετά το δεύτερο έτος από τη σύστασή του, επιπρόσθετα προς τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στην παράγραφο 4 το Δημοσιονομικό Συμβούλιο προβαίνει σε:
α. Αξιολογήσεις των μακροοικονομικών προβλέψεων επί των οποίων βασίζονται το Μ.Π.Δ.Σ., το προσχέδιο και το σχέδιο του ετήσιου Κρατικού Προϋπολογισμού, κατόπιν σύγκρισης των προβλέψεων αυτών με τις πλέον πρόσφατες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και, αν απαιτείται, και άλλων ανεξάρτητων φορέων, καθώς και σε αξιολογήσεις των μεθοδολογιών και των υποθέσεων που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπόνηση των προβλέψεων και σε συστάσεις για τη διόρθωση τυχόν σημαντικών μεροληψιών, κατά την έννοια της παραγράφου 6 του άρθρου 4 της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ.
β. Αξιολογήσεις των δημοσιονομικών προβλέψεων σε σχέση με το Μ.Π.Δ.Σ. και τον ετήσιο Κρατικό Προϋπολογισμό και ειδικότερα μέσω:
αα. της σύγκρισης των δημοσιονομικών προβλέψεων με τις πλέον επικαιροποιημένες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και, αν κρίνεται σκόπιμο, και άλλων ανεξαρτήτων φορέων,
ββ. των αξιολογήσεων των μεθοδολογιών και των παραδοχών που χρησιμοποιήθηκαν για τις δημοσιονομικές προβλέψεις, και
γγ. των συστάσεων για τη διόρθωση συστημικών μεροληψιών κατά την έννοια της παραγράφου 6 του άρθρου 4 της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ στις δημοσιονομικές προβλέψεις.
γ. Αξιολογήσεις των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών προβλέψεων επί των οποίων βασίζεται ο συμπληρωματικός Κρατικός Προϋπολογισμός, ειδικότερα μέσω συγκρίσεων με εκείνες που περιλήφθηκαν στον Ετήσιο Κρατικό Προϋπολογισμό για το οικείο έτος.
δ. Αξιολογήσεις των δημοσιονομικών στόχων του οικείου έτους ή των ετών που καλύπτει το Μ.Π.Δ.Σ. και ο Κρατικός Προϋπολογισμός, και της εφαρμογής της σχετικής πολιτικής, περιλαμβανομένης και της ανάλυσης της βιωσιμότητας του χρέους.
ε. Αξιολογήσεις των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων ειδικότερα μέσω της σύγκρισης με τους δημοσιονομικούς στόχους που περιλαμβάνονται στο Μ.Π.Δ.Σ. και τον ετήσιο Κρατικό Προϋπολογισμό.
στ. Αναλύσεις των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών εξελίξεων που επηρεάζουν την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση και τα αποτελέσματα του Κοινωνικού Προϋπολογισμού, σύμφωνα με την περίπτωση ιδ΄ του άρθρου 53, σε σχέση με δημογραφικούς παράγοντες, με δική του πρωτοβουλία ή κατόπιν αιτήματος του Υπουργικού Συμβουλίου ή της Βουλής.
ζ. Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια είναι απαραίτητη για την υλοποίηση των αρμοδιοτήτων του, σύμφωνα με τις παραγράφους 4 και 5, καθώς και τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν τη δημοσιονομική διαχείριση.
6. Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο δημοσιοποιεί, τουλάχιστον δύο φορές κατ΄ έτος, έκθεση που επεξηγεί τα συμπεράσματα των αξιολογήσεών του για τις μακροοικονομικές και δημοσιονομικές προβλέψεις, τους δημοσιονομικούς στόχους και τα δημοσιονομικά αποτελέσματα, όπως ορίζεται στην περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 και στις περιπτώσεις α΄, γ΄ και δ΄ της παραγράφου 5 και τη διαπίστωση της συμμόρφωσης ή μη με τους δημοσιονομικούς κανόνες, όπως ορίζεται στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου, σε σχέση με την έγκριση του Μ.Π.Δ.Σ. και του ετήσιου Κρατικού Προϋπολογισμού. Οι εν λόγω εκθέσεις περιλαμβάνουν επεξήγηση των μεθοδολογιών για τις εκτιμήσεις και την παρακολούθηση των στόχων. Κάθε τέσσερα (4) έτη, το Δημοσιονομικό Συμβούλιο προβαίνει στην αξιολόγηση της διαδικασίας με βάση την οποία παράγονται οι μακροοικονομικές προβλέψεις και δημοσιοποιεί το αποτέλεσμα της αξιολόγησης με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του. Σε περίπτωση κατά την οποία το Δημοσιονομικό Συμβούλιο διαπιστώσει κατά την αξιολόγηση σημαντικά μειονεκτήματα στη διαδικασία κατάρτισης των μακροοικονομικών προβλέψεων, το Υπουργείο Οικονομικών προβαίνει στη δημοσιοποίησή τους και εφαρμόζει μέτρα για την εξάλειψή τους. Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο μπορεί να δημοσιεύει και οποιαδήποτε πρόσθετη έκθεση για οποιοδήποτε θέμα που άπτεται των αρμοδιοτήτων του. Η δημοσιοποίηση των εκθέσεων του Δημοσιονομικού Συμβουλίου πραγματοποιείται με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του.
7. Για τη διευκόλυνση στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του, το Δημοσιονομικό Συμβούλιο δύναται να συνάπτει συμφωνίες με άλλους φορείς που διαχειρίζονται θέματα δημόσιων οικονομικών.
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοσιονομικού Συμβουλίου (εφεξής «Δ.Σ.») συνάπτει Μνημόνιο Συνεργασίας με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε να προσδιορισθούν οι απαραίτητες προθεσμίες και διαδικασίες για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του Δημοσιονομικού Συμβουλίου που αναφέρονται στο άρθρο 2. Ειδικότερα, το Μνημόνιο προσδιορίζει τις προθεσμίες:
(α) για την υποβολή από το Υπουργείο Οικονομικών των μακροοικονομικών προβλέψεων στο Δημοσιονομικό Συμβούλιο, σύμφωνα με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 2 και
(β) για την παροχή της γνώμης του Δημοσιονομικού Συμβουλίου περί των μακροοικονομικών και δημοσιονομικών προβλέψεων στο Υπουργείο Οικονομικών.
2. Το Μνημόνιο Συνεργασίας της προηγούμενης παραγράφου δεν προσδιορίζει τις μεθόδους με τις οποίες το Δημοσιονομικό Συμβούλιο προβαίνει σε οποιαδήποτε εκτίμηση ή ανάλυση, ούτε επηρεάζει την αυτονομία του Δημοσιονομικού Συμβουλίου κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του.
1. Το Δ.Σ. είναι το ανώτατο όργανο λήψης αποφάσεων του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και είναι υπεύθυνο για την εκπλήρωση των καθηκόντων του Δημοσιονομικού Συμβουλίου που αναφέρονται στο άρθρο 2. Ειδικότερα, κάθε έκθεση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου συζητείται και εγκρίνεται από το Δ.Σ. πριν τη δημοσιοποίηση ή την υιοθέτησή της. Με απόφαση του Δ.Σ. καταρτίζονται όλοι οι εσωτερικοί κανονισμοί, στους οποίους συμπερλαμβάνονται ο κανονισμός λειτουργίας, ο κανονισμός του προσωπικού και ο κανονισμός οικονομικής διαχείρισης, καθώς επίσης και οποιοδήποτε σχέδιο δράσης του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
2. Το Δ.Σ. αποτελείται από τον Πρόεδρο και τέσσερα τακτικά μέλη. Ο Πρόεδρος είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Για τα μέλη του Δημοσιονομικού Συμβουλίου που δεν είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης δεν συνιστά ασυμβίβαστο η άσκηση καθηκόντων μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, με καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης. Τα μέλη του Δημοσιονομικού Συμβουλίου έχουν υποχρέωση τήρησης της εμπιστευτικότητας και της εχεμύθειας. Ο Πρόεδρος είναι ο διατάκτης των δαπανών του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και ο εκκαθαριστής των αποδοχών των μελών του Δ.Σ. και του προσωπικού.
3. Η διαδικασία επιλογής του Δ.Σ. βασίζεται σε ανοικτό διαγωνισμό. Επιτροπή που αποτελείται από τον Υπουργό Οικονομικών, το Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου καταρτίζει κατάλογο επικρατέστερων υποψηφίων, με βάση προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Ο κατάλογος των επικρατέστερων πρέπει να αποτελείται από διπλάσιο αριθμό υποψηφίων από τον αριθμό των σχετικών θέσεων και υποβάλλεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από το διπλάσιο αριθμό των θέσεων, περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι στον εν λόγω κατάλογο. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στο διαδίκτυο σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 , 2 , 3 , 4 , 5 και 6 του ν. 3861/ 2010 (Α΄ 112), καθορίζεται η διαδικασία προκήρυξης του ανοικτού διαγωνισμού, η γραμματειακή υποστήριξη της Επιτροπής, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
4. Το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέγει τον Πρόεδρο και τα μέλη Δ.Σ. μεταξύ των περιλαμβανόμενων στον κατάλογο της προηγούμενης παραγράφου. Το Δ.Σ. εγκρίνεται από την ειδική μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
5. Το Δ.Σ. που επελέγη σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Η λειτουργία του Δημοσιονομικού Συμβουλίου άρχεται από τη δημοσίευση της ανωτέρω υπουργικής απόφασης.
6. Το Δ.Σ. διορίζεται με πενταετή θητεία, η οποία δεν ανανεώνεται.
7. Κατά παρέκκλιση της προηγούμενης παραγράφου, κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος για το διορισμό του πρώτου Δ.Σ. κατά τη σύσταση του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, η θητεία του Προέδρου και ενός (1) ακόμη μέλους είναι εξαετής, για δύο (2) άλλα μέλη είναι πενταετής και για ένα μέλος είναι τετραετής, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
8. Η διαδικασία για το διορισμό νέου Προέδρου ή μέλους ολοκληρώνεται πριν από την εκπνοή της θητείας του Προέδρου ή του μέλους, σύμφωνα με τη διαδικασία των παραγράφων 3, 4 και 5. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας για το διορισμό νέου Προέδρου ή μέλους κατά τα ανωτέρω, η θητεία του απερχόμενου Προέδρου και μελών παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι το διορισμό νέων.
9. Σε περίπτωση κένωσης της θέσης του Προέδρου ή μέλους Δ.Σ. λόγω θανάτου, παραίτησης ή παύσης, διορίζεται νέος Πρόεδρος ή μέλος, σύμφωνα με τη διαδικασία των παραγράφων 3, 4 και 5, εντός δύο μηνών από την κένωση της θέσης, για το υπόλοιπο της θητείας. Κατά παρέκκλιση της παραγράφου 6, ο νέος Πρόεδρος ή το νέο μέλος δύνανται να επαναδιορισθούν για μία (1) ακόμη θητεία. Μέχρι το διορισμό νέου Προέδρου ή μέλους, η λειτουργία του Δ.Σ. δεν διακόπτεται.
10. Οι αποδοχές του Προέδρου είναι ίσες με τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου και των μελών του Δ.Σ. ίσες με το εβδομήντα τοις εκατό (70%) αυτών.
11. Για κάθε παράβαση των υποχρεώσεών τους που απορρέουν από τον παρόντα νόμο και τις πράξεις που εκδίδονται κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. υπέχουν πειθαρχική ευθύνη. Την πειθαρχική διαδικασία ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου της επόμενης παραγράφου κινεί το Υπουργικό Συμβούλιο ύστερα από πρόταση του Υπουργού Οικονομικών. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο αποφασίζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό την επιβολή των κυρώσεων που ορίζονται κατά τη διαδικασία της παραγράφου 14. Σε εκτέλεση της πειθαρχικής απόφασης εκδίδεται σχετική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
12. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο αποτελείται από έναν Σύμβουλο Επικρατείας, έναν Αρεοπαγίτη και έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου με ειδίκευση στα οικονομικά, με τριετή θητεία. Καθήκοντα Προέδρου ασκεί ο αρχαιότερος των δικαστικών λειτουργών. Χρέη γραμματέα του Συμβουλίου εκτελεί υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών. Ο Πρόεδρος, τα μέλη και ο γραμματέας του Συμβουλίου ορίζονται με ισάριθμους αναπληρωτές.
13. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μέσα σε εξήντα ημέρες από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η αμοιβή του Προέδρου, των μελών και του γραμματέα καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226). Ειδικά, τα μέλη του Συμβουλίου που είναι δικαστικοί λειτουργοί, υποδεικνύονται με απόφαση του Ανώτατου Δικαστικού Συμβουλίου.
14. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθορίζονται τα πειθαρχικά παραπτώματα των μελών του Δ.Σ., η πειθαρχική διαδικασία, το είδος των επιβαλλόμενων κυρώσεων, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.
15.Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το Δ.Σ. που επιλέγεται σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών η οποία εκδίδεται έως 31.12.2015.
1. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Δ.Σ. είναι πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, επιστημονικής κατάρτισης και επαγγελματικής εμπειρίας σε τομείς που έχουν σχέση με τις αρμοδιότητες του Δημοσιονομικού Συμβουλίου και ιδιαίτερα στους τομείς των οικονομικών ή των δημόσιων οικονομικών. Η διεθνής εμπειρία στους τομείς αυτούς λαμβάνεται επιπλέον υπόψη. Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν:
α) πτυχίο οικονομικών επιστημών Α.Ε.Ι. ή ισότιμο τίτλο σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής αντίστοιχης ειδικότητας,
β) διδακτορικό τίτλο ελληνικού Α.Ε.Ι. ή αναγνωρισμένο ισότιμο της αλλοδαπής, που αποδεικνύει την επιστημονική εξειδίκευση σε συναφή προς το σκοπό του Δημοσιονομικού Συμβουλίου γνωστικά αντικείμενα,
γ) επαγγελματική εμπειρία (σε συναφή προς το σκοπό του Δημοσιονομικού Συμβουλίου γνωστικά αντικείμενα) τουλάχιστον δεκαπέντε (15) ετών και
δ) άριστη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας.
2. Αποκλείεται από τη θέση του Προέδρου ή μέλους του Δ.Σ. πρόσωπο αν εμπίπτει σε μια από τις ακόλουθες κατηγορίες:
α. έχει εκδοθεί σε βάρος του αμετάκλητη δικαστική απόφαση για αδίκημα που συνεπάγεται κώλυμα διορισμού σε θέση δημοσίου υπαλλήλου ή έκπτωση δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τα άρθρα 5 , 8 , 9 και 149 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26),
β. δεν προβεί στις απαιτούμενες γνωστοποιήσεις περί σύγκρουσης συμφερόντων κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 9,
γ. έχει πτωχεύσει,
δ. έχει αποκλεισθεί ή παυθεί από αρμόδια αρχή από την άσκηση ενός επαγγέλματος ή του έχει απαγορευθεί η ανάληψη θέσης διευθυντού ή στελέχους οιουδήποτε δημόσιου νομικού προσώπου, λόγω σοβαρού πειθαρχικού παραπτώματος,
ε. είναι σύζυγος ή συγγενής εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι δευτέρου βαθμού ή κατιών σε ευθεία γραμμή του Προέδρου ή άλλου μέλους του Δ.Σ., και
στ. είναι προϊστάμενος του προσωπικού ή μέλος του προσωπικού του Δημοσιονομικού Συμβουλίου.
3. Δεν μπορεί να οριστεί Πρόεδρος ή μέλος του Δ.Σ. πρόσωπο, το οποίο είναι ή έχει διατελέσει μέλος της Βουλής των Ελλήνων, του Ευρωκοινοβουλίου, της Κυβέρνησης ή των εκτελεστικών οργάνων πολιτικού κόμματος. Εξαιρετικά, έως και δύο μέλη του Δ.Σ. μπορούν να διοριστούν από πρόσωπα που είχαν μία από τις ανωτέρω ιδιότητες εφόσον κατά το χρόνο διορισμού τους έχει παρέλθει τετραετία από τότε που απώλεσαν οποιαδήποτε από τις ανωτέρω ιδιότητες. Το προηγούμενο εδάφιο δεν εφαρμόζεται κατά το διορισμό του πρώτου Δ.Σ..
4. Η ιδιότητα του μέλους αναστέλλεται αν εκδοθεί αμετάκλητο παραπεμπτικό βούλευμα για αδίκημα που συνεπάγεται κώλυμα διορισμού σε θέση δημοσίου υπαλλήλου ή έκπτωση δημοσίου υπαλλήλου, σύμφωνα με τα άρθρα 8 , 9 και 149 του ν. 3528/2007 και μέχρι να εκδοθεί αμετάκλητη αθωωτική απόφαση.
1. Μέλος του Δ.Σ., περιλαμβανομένου του Προέδρου, παύεται από το αξίωμά του με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, αν συντρέξει στο πρόσωπό του κάποια από τις περιπτώσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 5.
2. Μέλος του Δ.Σ., περιλαμβανομένου του Προέδρου, παύεται από το αξίωμά του με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, όταν εμπίπτει σε οποιαδήποτε από τις κάτωθι περιπτώσεις:
α. δεν είναι σε θέση να εκτελέσει τα καθήκοντα ενός τέτοιου αξιώματος λόγω σωματικής ή πνευματικής αναπηρίας που διαρκεί για περισσότερους από τρεις συνεχόμενους μήνες, και
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΑΣΑΝ ΠΟΤΕ ...
ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΟΛΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΣΑΣ, ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ. ΟΛΑ ΟΜΩΣ, ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΤΙΚΗ ΟΛΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΥΝΑΣΤΕΥΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ.
ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΟΛΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΘΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΜΗ ΟΡΑΤΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ. ΚΑΙ ΩΣ ΕΛΛΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΑΞΕΤΕ ΜΕ ΝΟΗΣΗ, ΣΧΕΔΙΟ, ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟ ΣΤΟ ΠΑΡΩΝ ΣΑΣ.
ΚΑΙ ΕΔΩ, ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΥΨΙΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ.
«ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ, ΟΥΤΕ ΠΟΛΕΙΣ ΥΠΑΡΧEI.
ΜΟΝΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΕΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ ΑΝΟΜΟΙΟΜΟΡΦΕΣ, ΠΟΥ ΚΑΚΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ»
Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΤΟΥ «ΓΝΩΘΙ Σ ΕΑΥΤΟΝ».
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ, ΣΥΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑ ΩΣ ΤΟΥΣ.
«ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΑΙΑ ΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΑΝΙΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΘΕΙΟ ΑΞΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ.
ΑΡΑ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ», ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΤΟΥΣ.
ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ Ι ΟΛΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑ ΤΟΥΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ».
ΟΠΟΥ Η ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.
Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΤΟΥ «ΓΝΩΘΙ Σ ΕΑΥΤΟΝ».
ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ, ΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ,ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑ ΤΟΥΣ.
«ΣΗΜΕΡΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΑΙΑ ΩΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΑΝΙΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΘΕΙΟ ΑΞΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ, ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ.
ΑΡΑ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ», ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΤΟΥΣ.
ΩΣ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ΕΝΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ Ι ΟΛΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑ ΤΟΥΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ».
ΟΠΟΥ Η ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΑΣ, «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ.
ΠΗΓΗ : aitherikigrafi
ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΑΣΑΝ ΠΟΤΕ ...
Ε.ΣΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΤΗΛ : 2114003947
ΔΕΥΤΕΡΑ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18:00 - 21:00Ο Ιωάννης Γαβρίδης, υποψήφιος βουλευτής της ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ, στην εκπομπή "ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ... Ε.ΣΥ.;", με τον Θοδωρή Λαφαζανίδη.